HaberTeknoloji

Honda, Daha İyi bir Sürücü Destek Sistemi Geliştirmek İçin Beyin Üzerine Çalışıyor

Dünyanın önde gelen araba üreticilerinden Honda, sürüş deneyimini daha güvenli bir hale getirecek teknolojiler geliştirmek adına insan beyninin derinliklerine keşfe çıktı. Oldukça umut verici olan bu araştırmanın sonuç vermesinin ise 30 yıl kadar sürmesi bekleniyor.

Japon araba üreticisi devi Honda; yeni projelerinden birisi için sürüşü daha güvenilir kılan bir sürücü destek sistemi geliştirmek adına davranışsal sinirbilimine başvurdu.

Projenin başarılı olması durumunda Honda bu yüzyılın ortasından itibaren, güvenlik özelliklerini bireysel sürücülere uyarlamak adına beyin üzerine araştırmalar yaptığı sürücü destek sisteminin bulunduğu hiçbir aracının bir kazaya karışmamasını umuyor. 

Tokyo civarında bir şehir olan Chiba’da bulunan, kuantum bilimi odaklı devlet destekli bir araştırma enstitüsü olan National Institutes for Quantum and Radiological Science and Technology’de bir araya gelen Honda araştırmacıları, sürüş simülatörü kullanan bir kişinin beyin aktivitesini gösteren MRI görüntülerini izledi. Araştırmacılardan birisi, sürücünün aracın çevresini görmediğini gözlemledi. 

Araştırmacılar, güvenli bir şekilde araç kullananların beyinlerini kazaya daha yatkın kişilerle karşılaştırarak, güvenli sürüş için gerekli bilişsel eğilimleri ve algıları belirlemeye yönelik bir çalışma düzenlemekte. Bunun için de önce beynin hangi bölümünün belirli bir bilişsel sorumlu olduğunu belirlemeleri gerekiyor. Araştırmacılardan birisi bu konuyu, “Kazalara neden olan insan hatalarının ardındaki temel faktör, kişinin çevresel koşullara uygun şekilde tepki vermesine yardımcı olamayan bir beyindir, “ diye açıklıyor. 

Araştırma, benzer trafik kazaları ardındaki faktörlerin hiç de benzer olmadığını da ortaya koydu. Mesela, tekerlekli bir aracın bir yayaya çarptığı bir kazayı düşünün. Bazı durumlarda sürücü yayayı göremediği için kaza gerçekleşirken; bazı durumlarda da sürücü yayayı fark edip kaza riskini hesaplayamadığı için kaza olur. Araştırma ayrıca bu iki örnekte beynin farklı bölgelerinin olaya dahil olduğunu da ortaya çıkardı. 

Sürüş esnasında her bireyin beyninin farklı şekilde çalıştığı prensibini benimseyen Honda, sürüş geçmiş ve alışkanlıklarına dayalı özel sürücü destekli sistemi geliştirmek için beyin aktivitesi üzerine yoğunlaşmaya karar verdi. 

Amacı 2050’ye kadar araçlarının dahil olduğu bütün ölümcül kazaları ortadan kaldırmak olan Honda, son zamanlarda 2040 yılına kadar benzinle çalışan otomobillerinin satışına son verip elektrikli araçlara yöneleceği doğa dostu yeşil araba ajandasını duyurarak sektörde oldukça büyük bir etki yaratmıştı; ancak görünen o ki güvenlik de şirketin uzun vadeli planları için çevresel kaygılar kadar önemli. 

Wuxar.WAT

Adım Polat 16 yaşındayım Grafik Tasarım bölümü öğrencisiyim 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu