OyunOyun Önerisi

Türk Yapımı Psikolojik Korku Oyunu Geliyor !

Türk oyun sektörü son 5 – 6 yıl içerisinde büyük gelişme kaydetti. Teknolojinin gelişmesi ile ve Unreal Engine 4 motorunun yayınlaması ile birlikte birçok Türk oyun geliştiricisi de bu akıma katıldı. Bu akıma katılan ekiplerden biri ise Darkcard Studio. Darkcard Studio geçtiğimiz senenin Temmuz ayında 4 developer ve 5 dublaj sanatçısı ile birlikte bir psikolojik korku oyunu yapmak için çalışmalarına başladılar. 1923 Turks olarak biz de Darkcard Studio ile birlikte küçük bir röportaj yaptık. Röportajımızın ana konusu ilk defa çıkartacakları psikolojik korku oyunu hakkında bilgiler ve 9 kişilik ekiplerini tanımak oldu. İşte karşınızda Darkcard Studio çalışanları ve tahmini olarak Eylül ayında satışa çıkaracakları oyun hakkında bilgiler.

Darkcard Studio

Darkcard Studio 4 kişilik developer ekibi ve 5 kişilik dublaj sanatçılarından oluşuyor. Gayet genç ve bilgili kişilerden oluşan ekip geliştirdikleri oyun hakkında da gayet iddialı olduklarını da belirttiler. Developer ekibinin yaş aralığı 17 – 30 arasında oluşuyor. Yaş olarak küçük görünebilen ekip olabilirler ama bilgileriyle bu yaş dezavantajını ortadan kaldırıyorlar. Developer ekibi geliştirdikleri oyun hakkında en ince detayına kadar düşündüklerini ve uzun süren beyin fırtınaları sonucu oyunlarının senaryolarını yazdılar. Daha sonrasında senaryoya bağlı kalarak oyunlarını geliştirmek için kolları sıvadılar. Unreal Engine 4 motoru ile geiştirdikleri oyunları Darkcard Studio’nun satışa çıkaracakları ilk oyun olacak. İlk oyunları olmasına rağmen daha önceden de belirttiğimiz gibi öğrendikleri bilgilerle oyunlarında psikolojik gerilimi ve oyun sinematiklerinin başarılı olduklarını belirttiler. Şimdi Darkcard Studio ekibinin developer yani yönetim ekibini daha yakından tanıyalım.

Uğur SARAL

Asıl mesleği Makine Mühendisliği olmasına rağmen önceleri bir hobi olarak başlayan oyun yapımı, 2 yıl içerisinde onu oyun geliştirme ekibinin parçası yapmıştır.

Ekip içerisindeki görevi; Level yani bölüm tasarımı için gerekli tüm kaplamalar, 3D Modeller ve karakterlerin yapılmasından sorumlu kişidir. Özetle tasarım aşamasının en başından sonuna kadar ki süreçte işi bizzat yapan ve takip eden kişidir.

Samet ŞEYHANLIOĞLU

Kendisi Lise eğitimine devam etmektedir. Daha öncesinde bir oyun ekibiyle çalışmamıştır.

Ekip içerisindeki görevi; Unreal Engine 4 yazılımını kullanarak Blueprint veya C++ yazılım dilini kullanarak oyun için gerekli programlama işini yapan kişidir. Ayrıca Level (Bölüm) Tasarımı, ışıklandırma ve Bug yani hataların düzeltilmesi gibi konularından yapılmasından sorumludur.

Süleyman BAĞRIYANIK

Kendisi Lise eğitimine devam etmektedir. Daha öncesinde bir oyun ekibiyle çalışmamıştır.

Ekip içerisindeki görevi; Unreal Engine 4 yazılımını kullanarak sinematikler, animasyonlar ve Photshop programı yardımı ile UI (User Interface) yani kullanıcı ara yüzünün tasarımını yapan ve sorumlu olan kişidir.

Mustafa Efe KORUCU

Kendisi Lise eğitimine devam etmektedir. Kendisi amatör olarak seslendirme yapmaktadır.

Ayrıca bu oyundan önce ‘Return of Ays’ ismindeki Gamejam oyununu ses sanatçılığını yapmıştır.

Ekip içerisindeki görevi; kendisi oyun içerisinde seslendirme sanatçılarından birisidir.     Bunun yanında asıl görevi oyun da yer alan tüm ses sanatçılarının yönetilmesinden ve tüm yazı metinlerinin kurgulanıp hazırlanmasından sorumludur.

Oyun Tanıtımı

Geçenlerde yaptığımız röportajda Sayın Uğur SARAL bey ile gerçekleştirdiğimiz röportajda oyun hakkında bazı bilgiler aldık. O bilgiler Uğur Saral’ın anlatımından dinleyelim. ”Temmuz 2020 tarihinden beri geliştirilme süreci devam eden REPRESSION isimli oyunumuz hakkında bahsedeceğiz. Ekibimizin ve Stüdyo’nun geliştirdiği ilk oyunudur. Geliştirme süreci, beklediğimizden daha uzun olmasına rağmen bizim için büyük bir tecrübe olmuştur. Genç ve istekli ekibimiz için daha yolun başında olduğumuzu söyleyebiliriz. Oyun hakkında bahsedecek olursak; oyundaki ana karakterimizin gece yolda giderken, beklenmedik kazasıyla başlıyor. Kaza sonrası aldığı yaralar sonucu fenalaşan karakterimiz, tekrar uyandığında gözlerini bir odanın içerisinde açacaktır. Oyunumuz ise tam bu anda başlamaktadır. Karakterimizin oyundaki asıl amacı; bulunduğu oda ve bina içerisinden dışarı çıkıp kaçmaktır. Nasıl olduğunu bilmeden uyandığı odadan kaçmak niyetinde olan karakterimiz, sürekli bir gerilim ve karanlık bir ortamda yolunu bulmaya çalışacaktır. Bu kısımda olay oyuncuda bitmektedir. Oyundaki en önemli unsurların başında ise oyuncuya ne yapılacağı ile ilgili hiçbir bilgi verilmemektedir. Bu sayede oyuncu iç güdülerini kullanarak tıpkı gerçekte olduğu gibi karakterimizi bulunduğu durumdan kurtarmaya çalışacaktır. Genel hatlarıyla oyunu bu şekilde özetleyebiliriz. Son olarak hatırlatmak istediğim en önemli konuysa, senaryonun tamamen kurgudan ibaret olduğudur.”

Görüldüğü gibi Uğur SARAL beyin demeçleri oyun için gayet merak uyandırıcı gözüküyor. 1923 Turks olarak oyunlarını Eylül ayında çıkartmayı düşünen Darkcard Studio ekibine bizimle röportaj yaptığı için teşekkür eder, başarılarının daimi olmasını diliyoruz. Ayrıca yakın zamanda oyunun demosunu 1923 Turks editörü olarak bizzat ben oynayacağım ve oyun hakkındaki düşüncelerimi sonraki haberlerimde yazacağım ve aynı zamanda oyunun oynanış videosu 1923 Turks YouTube kanalında paylaşılacaktır. Son olarak Repression oyunu Eylül ayı içerisinde Steam üzerinden satışa çıkması planlanıyor.

Blacksea_cupra

'Blacksea_cupra.WAT' 1923 Topluluğu yetkilisi ve editör. Yıldız Teknik Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu